KPI چیست؟
KPI به معنای شاخص عملکرد کلیدی یک ارزش قابل اندازهگیری میباشد که نشان میدهد چگونه یک شرکت به اهداف کلیدی کسبوکار رسیده است. سازمانها از KPI در سطوح مختلف استفاده
KPI به معنای شاخص عملکرد کلیدی یک ارزش قابل اندازهگیری میباشد که نشان میدهد چگونه یک شرکت به اهداف کلیدی کسبوکار رسیده است. سازمانها از KPI در سطوح مختلف استفاده
تحلیل کسب و کار، فرآیندی برای تشخیص نیازهای کسب و کار است و برای مشکلات مختلف کسب و کار راه حلهایی پیدا و ارائه میکند. به بیان دیگر، تحلیل کسب
هوش مصنوعی در مدیریت: هوش مصنوعی در سازمانهای پیشرو به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. این بکارگیری باعث پیشبرد کیفیت خدمات سازمان و در نتیجه افزایش کیفیت زندگی
هدف از ایجاد داشبوردها ارائه راه حلی کارآمد برای سازماندهی دادهها است. با کمک داشبوردها میتوان از دادهها به شکلی واضح استفاده کرد؛ البته هر داشبوردی چنین کارایی ندارد. تنها
ارتباط بین هوش تجاری (BI)، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) بسیار قوی و عمیق است. هر کدام از این حوزهها تواناییها و کاربردهای خاص خود را دارند، اما
داشبوردهای هوش تجاری (BI) ابزارهایی هستند که به تحلیل دادهها و تجزیه و تحلیل بصری اطلاعات کمک میکنند. این داشبوردها معمولاً شامل نمودارها، جداول و نمودارهای گرافیکی هستند که به
کسب وکارهای مختلف، با به کارگیری ابزارهای هوش تجاری، داده های بیزینس خود را تجزیه و تحلیل می کنند و از طریق بصری سازی داده ها می توانند روند کار
Power BI: نرم افزار Microsoft Power BI، یک بستر هوش تجاری و مدیریت اطلاعات کسب و کار است که ابزارهایی را برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل، تجسم و به
امروزه بسیاری از کسبوکارها برای حل مسائل سازمان، تصمیمگیری درست و همچنین سرمایهگذاری، ازدیتا ساینس استفاده میکنند. دادهها در صورت مدیریت صحیح، کاربردهای زیادی خواهند داشت و دیتا ساینس توانایی