مقالات

مقالات

KPI چیست؟

KPI به معنای شاخص عملکرد کلیدی یک ارزش قابل اندازه‌گیری می‌باشد که نشان می‌دهد چگونه یک شرکت به اهداف کلیدی کسب‌وکار رسیده است. سازمان‌ها از KPI در سطوح مختلف استفاده

ادامه مطلب »
مقالات

تجزیه و تحلیل کسب و کار

تحلیل کسب و کار، فرآیندی برای تشخیص نیازهای کسب و کار است و برای مشکلات مختلف کسب و کار راه حل‌هایی پیدا و ارائه می‌کند. به بیان دیگر، تحلیل کسب

ادامه مطلب »
مقالات

کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت

هوش مصنوعی در مدیریت: هوش مصنوعی در سازمان‌های پیشرو به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. این بکارگیری باعث پیشبرد کیفیت خدمات سازمان و در نتیجه افزایش کیفیت زندگی

ادامه مطلب »
مقالات

عناصر مهم در طراحی داشبورد

هدف از ایجاد داشبوردها ارائه راه حلی کارآمد برای سازماندهی داده‌ها است. با کمک داشبوردها می‌توان از داده‌ها به شکلی واضح استفاده کرد؛ البته هر داشبوردی چنین کارایی ندارد. تنها

ادامه مطلب »
مقالات

داشبورد های هوش تجاری (BI)

داشبوردهای هوش تجاری (BI) ابزارهایی هستند که به تحلیل داده‌ها و تجزیه و تحلیل بصری اطلاعات کمک می‌کنند. این داشبوردها معمولاً شامل نمودارها، جداول و نمودارهای گرافیکی هستند که به

ادامه مطلب »
مقالات

علم داده (Data Science)

امروزه بسیاری از کسب‌و‌کار‌ها برای حل مسائل سازمان، تصمیم‌گیری درست و همچنین سرمایه‌گذاری، ازدیتا ساینس استفاده می‌کنند. داده‌ها در صورت مدیریت صحیح، کاربرد‌های زیادی خواهند داشت و دیتا ساینس توانایی

ادامه مطلب »